środa, 29 października 2014

Regulamin



Regulamin udziału w projekcie Erasmus+
W objęciach Europy/Embracing Europe
Projekt realizowany jest w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Smardzewicach
w okresie 1 września 2014r. -31 sierpnia 2016r.
ze środków Unii Europejskiej w kwocie 33500€

Cel projektu:
  • podniesienie świadomości obywatelstwa europejskiego i zwiększenie poczucia odpowiedzialności za Unię Europejską,
  • zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w życiu demokratycznym,
  •  promowanie integracji społecznej, tolerancji, zrozumienia i szacunku dla innych kultur.

1. Wszystkich uczniów poinformowano o możliwości udziału w programie Erasmus + Partnerstwa Strategiczne na rzecz edukacji szkolnej- współpraca szkół.
2. Udział w projekcie jest dobrowolny. 
3.  Projekt przewiduje mobilności do Belgii, Irlandii, Hiszpanii, Portugalii i Francji.
4. Uczniowie chętni do udziału w projekcie Erasmus + tworzą tzw. grupę projektową, spośród której wyłania się uczniów kwalifikujących się do udziału w mobilnościach (wyjazdach zagranicznych).
5. Zasady rekrutacji do projektu:
Rekrutacja trwa do końca listopada 2014 r. Zakończy ją casting, podczas którego wyłoniona zostanie grupa uczniów, biorących udział w konkretnych mobilnościach.
Uczniowie kwalifikujący się do wyjazdów zagranicznych muszą spełniać następujące kryteria:
  • Przynależność do tzw. grupy projektowej. 
  •  Zaangażowanie w działania projektowe przez cały okres realizacji projektu, nawet po odbyciu przez danego ucznia mobilności. 
  •  Wysoka frekwencja na spotkaniach projektowych. 
  •  Aktywny udział w pracach projektowych. 
  •  Znajomość języka angielskiego, komunikatywność. 
  •  Ocena z zachowania, przynajmniej dobra, opinia wychowawcy klasy. 
  •  Udział w konkursach w ramach projektu organizowanych przez szkołę. 
  •  Pisemna zgoda rodziców na udział w projekcie, wyjeździe i przetwarzanie danych osobowych.
  •    Gotowość przyjęcia gości ze szkół partnerskich. 
  •  Złożenie pisemnej deklaracji u koordynatora projektu.
  • Wyboru uczniów do wyjazdu dokonuje zespół rekrutacyjny w składzie: koordynator, dyrektor, nauczyciel języka angielskiego.  
  •  W przypadku zbyt dużej ilości chętnych utworzona zostanie grupa rezerwowa. 
  •  Jeżeli uczeń zakwalifikowany do udziału w mobilności zrezygnuje z wyjazdu, rodzic/opiekun zobowiązany jest do poniesienia kosztów wynikających z rezygnacji.
6.  Działania projektowe:
Szczegółowy wykaz działań znajduje się na stronie projektu:

OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU
Uczestnik zobowiązuje się:
1.      Przestrzegać regulaminu uczestnictwa w projekcie.
2.      Uczestniczyć we wszystkich zajęciach organizowanych w celu realizacji projektu i w zajęciach prowadzonych w ramach projektu (minimum 80%); dopuszcza się jedynie nieobecności usprawiedliwione z powodu choroby (konieczne potwierdzenie pisemne).
3.      Terminowo wykonywać przydzielone zadania projektowe.
4.       Dokonywać wpisów na stronie projektu Twinspace oraz blogu, być aktywnym uczestnikiem forum.
5.      Dokumentować swoje działania poprzez zdjęcia filmiki, prowadzenie dziennika.
6.      Brać udział w ewaluacji uczestnictwa w projekcie.
7.      Zachowywać się kulturalnie, podporządkowywać się nauczycielom i dbać o dobre imię szkoły.
8.      W przypadku uczestnictwa w wyjeździe prowadzenie pisemnych i fotograficznych sprawozdań z wyjazdu.
UPRAWNIENIA UCZESTNIKÓW PROJEKTU
Uczestnicy uprawnieni są do:
1.Nieodpłatnego udziału w zajęciach realizowanych w ramach projektu.
2. Udziału w mobilnościach zagranicznych na określonych zasadach.

Koordynator zastrzega sobie prawo wykluczenia z udziału w projekcie uczniów naruszających rażąco postanowienia niniejszego regulaminu.



                                                                                    Opracowała: Marzena Zrobek

niedziela, 19 października 2014