Spotkanie na temat: Polska w Unii Europejskiej
Opracowanie prezentacji na temat: Polska w Unii Europejskiej poprzedziło spotkanie z panią Agatą Rokselą, z biura europosła Jacka Saryusza – Wolskiego,w dniu 8 stycznia 2016 r.
pozdrowienia z Brukseli
Spotkanie z Rzecznikiem Praw Dziecka
W ramach przygotowań do mobilności w Hiszpanii w dniu 19 października 2015 r. przeprowadziliśmy wywiad z Rzecznikiem Praw Dziecka, Markiem Michalakiem.
http://brpd.gov.pl/aktualnosci/z-uczniami-ze-smardzewic-o-prawach-dziecka
Tak wyglądały nasze działania w pierwszym roku trwania projektu:
https://drive.google.com/file/d/0BxS6qAjjha6VdDVsb1VRdjMwbG8/view?usp=sharing
Spotkanie z Unią Europejską
14 stycznia 2015 r. grupa projektowa wzięła udział w
lekcjach europejskich przygotowanych przez Punkt Informacji Europejskiej Europe
Direct z Piotrkowa Trybunalskiego.
Podczas lekcji pt. „Parlament Polski-Parlament Europejski” oraz „Unia
Europejska w pigułce” uczniowie mieli okazję dostrzec podobieństwa i różnice
między instytucjami, zapoznali się z historią integracji europejskiej.
Z nabytą
wiedzą zdecydowanie lepiej czujemy się „w objęciach Europy”.
Wszystkie nasze działania publikujemy na stronie Twin Space:
http://twinspace.etwinning.net/unauthorized
oraz tutaj:
nasza wspólna strona
Zadania projektowe dla uczestników:
W
ramach przygotowań do mobilności:
·
w Belgii - przygotowanie prezentacji
na temat tego, co oznacza
obywatelstwo i podzielenie się
nią ze swoimi rówieśnikami w
trakcie mobilności. Stworzenie małego
poradnika w języku angielskim na temat sposobu
życia w kraju,
obyczajów, poczucia humoru, świąt narodowych i symboli, itp. Będzie on zabierany do krajów partnerskich podczas
wszystkich mobilności.
·
w Irlandii - wzięcie udziału w akcjach wolontariatu w lokalnej społeczności, nagranie i przedstawienie filmu wszystkim
uczestnikom podczas mobilności.
·
w Polsce - omówienie kwestii istotnych dla młodzieży europejskiej, wybór
przedstawicieli do Młodzieżowej Rady Europejskiej (2 przedstawicieli
z każdej szkoły) Spotkanie
podczas mobilności i
demokratyczna decyzja, jakimi kwestiami należy się zająć.
Wykorzystanie programu Scratch do
prezentacji zagadnień.
·
w Hiszpanii - zaprezentowanie
pomysłów na temat praw obywateli (religii, praw ucznia, imigranta, itp.) za pomocą
Scratch / PowerPoint / Video.
·
w Portugalii - przygotowanie prezentacji na temat udziału naszego kraju w UE od czasu dołączenia aż do
dnia dzisiejszego (informacje o wybranych
przedstawicielach do Parlamentu,
o strukturze głosowania, itp.).
·
we Francji - ewaluacja projektu, jego oddziaływania i trwałości, sporządzenie
recenzji filmu/zdjęć z działań w ramach projektu i wyjaśnienie jego wpływu. Użycie programu Scratch.
REGULAMIN KONKURSU
- W konkursie będą startować uczniowie z grupy projektowej.
- W konkursie mogą brać udział prace indywidualne.
- Zadanie konkursowe polega na stworzeniu logo projektu „Erasmus+”, które zawierać będzie tytuł „Embracing Europe” , a także elementy graficzne związane z nazwą projektu i krajami w nim uczestniczącymi.
- Logo powinno być wykonane dowolną techniką .
- Termin oddania prac do 30 listopada 2014 r.
- Trzy najlepsze propozycje zostaną zaprezentowane naszym partnerom na najbliższym spotkaniu w Belgii i wezmą udział w konkursie międzynarodowym.
- Autorzy najlepszych prac
otrzymają nagrody rzeczowe. Koordynator projektuMarzena Zrobek
Zwycięska praca autorstwa Anny Robak:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz